marți, 21 octombrie 2008

De ce ar trebui sa fiu fericita


...pentru ca m-am trezit dimineata mai tarziu de obicei, afara era noapte inca, cu cer inorat, vreme rece si umeda.

Am obiceiul prost, ca jumatate din populatia muncitoare, sa aman ceasul telefonului, doar ca de la o vreme il aman la nesfarsit. M-am trezit mai tarziu, deci in teorie ar fi trebuit sa ma stresez: ca nu ajung la timp la servici, ca voi avea probleme, ca urmeaza o zi agitata, ca toata lumea ca avea treaba cu mine si ar fi trebuit sa fiu nervoasa deja cand plecam din casa. M-a invatat un prieten (prieten bun, pentru ca altfel nu l-as fi ascultat in situatii de astea) ca atunci cand sunt foarte agitata sa imi fac un ceiutz si sa-l savurez. Si am stat si am savurat ceiutzul. Care de fapt nu era ceiutz, ca n-aveam vreme de el, deci era o cana cu apa. E si aia buna pentru a reflecta. Si mi-am dat seama ca ziua agitata mi-o fac eu, nu ceilalti. Ceilalti pot aduce agitatia lor in preajma mea si daca nu sunt atenta, pot intra si eu in aceeasi stare. Dar daca eu, in bashicutza mea de sapun, sunt bine, calma si relaxata, agitatia poate sa dispara din jurul meu, pentru ca nu-i dau voie sa intre.

Si, dupa cana aceea buna cu apa, mi-am dat seama ca am nevoie de puntin soare, sau la ora aia, cel putin de un cer senin si gata, as fi relaxata. Dar gihnion, cerul era inorat, afara era rece si umed. Deci cum sa fiu eu binedispusa, cu vreo 30 de minute intarziere, un cer inorat, vreme rece si umeda, la 6 dimineata?

...pentru ca depinde numai de mine, de perspectiva din care privesc lucrurile...pentru ca oricat de rea ar fi o situatie, sigur exista varianta buna a problemei, ca si povestea cu jumatatea plina si cea goala a paharului...pentru ca daca vreau eu sa fiu bine dispusa, nici un ceas din lume nu-mi poate strica dimineata...si pentru ca, daca ziua se incapataneaza sa fie urata si grea, depinde de mine sa gasesc partea buna. Pana la urma, invatam din orice situatie lucrurile pe care le vedem, deci care sunt evidente. Si de cele mai multe ori, e mai usor sa vedem lucrurile rele, negative, de parca omul ar fi fost construit pentru catastrofe. Nu e nevoie de soare, pentru vreme buna.

Niciun comentariu: