marți, 8 decembrie 2015

Ziu a 9-a, si mai greu...

Sursa foto: https://www.scs.on.ca/the-answer-is-questions/

De ce devine din ce in ce mai greu sa ma apuc de scris? De ce m-o fi apucat provocarea asta si cine m-a pus sa promit ca ma tin de ea? Ce mi s-o fi parut interesant sa scriu in fiecare zi? De fapt, deja mi se pare stresant sa trebuiasca sa scriu ceva in fiecare zi, desi idei ma bat la cap in fiecare zi. si, totusi, sa fiu obligata in orie fel sa scot ideile din cap e de-a dreptul enervant. Pai nu vreau sa scriu numai pentru ca ma simt obligata sa scriu. E tare asta! Nu vreau sa scriu daca eu m-am obligat sa scriu. Adica eu m-am intors impotriva mea. Adica am o parte perseverenta si una incapatanat de lenesa? Oare cate persoane stam sub acoperisul asta? Suna cam schizofrenic ce zic eu aici. Si mai am o problema. E litera 'C'. Se pare ca nu vrea sa se lase scrisa decat daca bat mai tare pe tasta si ma dispera sa trebuiasca sa revad tot ce am scris ca sa ma si corectez. Oare scriitorii isi corecteaza lucrarile? Le face placere sa se reciteasca?
Azi a fost, din nou, o zi a intrebarilor. Astea sunt zilele cele mai complicate sub acoperisul capului meu, pentru ca n-am, de fapt, cine sa-mi raspunda. Tot pun intrebari si raspund logic, sau dupa cum mi se pare mie ca ar fi logic, deci raspunsurile urmeaza logica mea. In ce masura logica mea e si corecta, asta ma depaseste...
Intrebarile de azi sunt legate de Dumnezeu. Da! Mari dileme, mari intrebari! am avut o discutie in contradictoriu pe tema omniprezentei lui Dumnezeu si logica mea m-a dus pe un teritoriu cam...nisopos. Intrebare: Dumnezeu este omniprezent? Raspuns: Da.
- Asta inseamna ca e peste tot?
- Da, este peste tot.
- Atunci inseamna ca nu exista un loc unde Dumnezeu sa nu fie, din moment ce este peste tot, nu?
- Da, Dumnezeu este peste tot.
- Atunci inseamna ca Dumnezeu este si in Iad?
Si aici s-a oprit omniprezenta lui Dumnezeu pentru crestinii cu care am discutat. Nu, Dumnezeu nu este si in Iad. Atunci cum poate fi omniprezent, adica prezent pretutindeni, dar sa lipseasca intr-o parte a Universului?
- Dumnezeu a creat tot ceea ce exista?
- Da, Dumnezeu este creatorului Cerului si al Pamantului si a tot ce este pe cer, pe pamant si sub pamant.
- Atunci, inseamna ca Dumnezeu a creat si diavolii?
- Da, Dumnezeu a creat ingerii, care, prin neascultare, au devenit diavoli.
- Dumnezeu este prezent in toata creatia?
- Da, in toata creatia, pentru ca El a creat-o, tot ce exista este creatia Lui si El exista in tot ceea ce este creat.
- Atunci Dumnezeu se afla si in diavol?
Si, aici, din nou, s-a terminat cu omniprezenta lui Dumnezeu. Care este realitatea? Dumnezeu se poate retrage dintr-un loc pentru ca este si omnipotent? Dar, daca se retrage pentru ca, sa zicem, rautatea e prea mare si decide El ca nu are ce cauta acolo, cum mai este omniprezent?
Nu am toate raspunsurile, dar Dumnezeul meu este omniprezent, omnipotent si omniscient. Nu e un zeu care sta pe un tron si face dreptate cu vreun toiag. Si da, va trebui sa studiez mai mult problema, pentru ca nu pot trai cu un Dumnezeu care poate decide sa se retraga din fata raului.

Niciun comentariu: