luni, 14 decembrie 2015

Ziua 14, ziua hartuielilor marunte

Sursa foto: http://thumbs.dreamstime.com/x/stressed-out-10604973.jpg


Azi cred ca am sa vorbesc despre hartuielile marunte. Ce sunt ele? Sunt niste probleme ca si purecii. Nu stiu daca ati avut vreodata pureci in casa. Eu am avut si, oricat de exasperanti au fost (chiar am avut nevoie de ani de zile sa scap de ei), am invatat ceva de la pureci. Sunt extrem de insistenti, insa intr-un fel destul de subtil: simti o furnicatura, simti ceva vag umbland pe tine, foarte rar simti piscatura. Cand te mananca zona destul de tare deja ai o multime de piscaturi. Si mai au o caracteristica: sunt foarte rezistenti! Nu scapi oricum de ei!
Ei bine, am vazut doua aplicatii ale invataturilor pe care purecii mi i-au dat. Un dintre ele se refera la faptul ca problemele marunte pentru care nu se cauta o solutie se inmultesc peste masura. Cele mai multe dintre problemele noastre nu sunt cele care ne darama, nu sunt tragediile. Sigur, cred ca fiecare familie are tragedia sa, o suferinta ca o rana, o suferinta marcanta. Dar cele mai multe dintre problemele noastre sunt, de fapt, ca purecii: sunt marunte, insidioase, nu ne lasa sa dormim, ne framantam, nu stim de unde ne vin, nu reusim sa scapam de ele. Aceasta este adevarata lupta de gherila  vietii, care macina nervii si sanatatea noastra mai tare ca o tragedie si care, oricata stabilitate am avea in viata, daca nu reusim sa le dam de capat, pot produce adevarata tragedie: boala incurabila, moartea, despartirile definitive.
Ca sa scap de pureci am incercat o sumedenie de solutii: ei parca se adaptau. Se bagasera in toate colutirle, in toate hainele, in toata casa, era exasperant, disperant! Problemel marunte ne intra in casa si in minte, apoi in inima incet incet, se ascund prin cotloanele multumirii de sine si va trebui multa curatenie in minte si in inima sa mai putem avea odihna. Problemele de serviciu sunt un bun exemplu. Colegii sunt persoane pe care nu noi ii alegem. Ii gasim la locul de munca sau vin pe parcurs. Fiecare are personalitatea sa, problemele sale, tabieturile sale si felul personal de a se descurca cu stresul. Interactiunea cu ei poate fi placuta la inceput, dar poate fi problematica pe parcurs. Incepem sa le cunoastem obiceiurile, incep sa ne enerveze stereotipiile, nu mai suportam povestile lor, toti lucreaza mai putin decat noi, toti au cereri aberante. Munca e prea multa, sefii nu inteleg, trebuie sa facem din nou si din nou aceleasi lucruri. De ce noi? De ce acum? De ce nu ne pot lasa toti in pace? Noi nu avem concediu destul, salarul nostru e mai mic, toti sunt niste prefacuti, in nimeni nu poti avea incredere. Si purecii au preluat controlul. Orice problema ce apare peste toata aceasta hartuiala inutila a mintii si a inimii ne poate face praf.
A doua aplicatie este faptul ca multe dintre solutii sunt doar temporare. O solutie potrivita si puternica trebuie insotita, intotdeauna, de o curatenie minutioasa. Curatenia minutioasa, in cazul problemelor hartuietoare, incepe cu odihna potrivita. Apoi, foarte necesar, continua cu o evaluare de sine, de valori, de dorinte, de impliniri. Se face o evaluare a anturajului, a avantajelor si dezavantajelor si se trece la ordonarea vietii si la curatirea mintii si a inimii. Curatirea asta o poate face o morala sanatoasa si multa iubire aplicata inimii si in inima, iubire a sinelui (nu iubire de sine) si iubirea aproapelui. Va spun eu, solutia asta facce minuni. De purecii din casa am scapat. Acum, trec printr-o perioada a hartuielilor marunte, deci stiu despre ce vorbesc :).  Fac curatenie de cateva zile, in minte, in inima, in trup. Problemele tot apar, chiar daca sunt marunte, sunt exasperante. Ma straduies sa ma smulg din ghearele lor si tot reusesc sa ma prinda. Am sansa de a-mi aplica invataturile in propria viata!

Niciun comentariu: